Електронний підпис

2021-03-31

         Міністерство цифрової трансформації України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сферах розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації, яке відповідно до покладених на нього завдань організовує навчання та готує пропозиції щодо вдосконалення системи розвитку цифрових навичок громадян, підготовки та перепідготовки фахівців з питань, що належать до компетенції Мінцифри (абзац другий пункту 1, підпункт 23 пункту 4 Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 року № 856).

         29 листопада 2020 року набрав чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі» (далі – Закон), яким внесено суттєві зміни в організацію надання адміністративних послуг.

          Відповідно до пункту 5 частини дев’ятої статі статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» (у редакції Закону) за рішенням органу, що утворив центр надання адміністративних послуг, у такому центрі також може здійснюватися надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.

          Відтак зазначаємо про необхідність створення місць для самообслуговування громадян, що у свою чергу матиме суттєвий вплив на наближення адміністративних послуг до населення.

         Одним із найзручніших засобів для користування цифровими сервісами або е-документообігом є електронний підпис.

         Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги» (стаття 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»).

         Інформацію про кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг разом з інформацією про кваліфіковані електронні довірчі послуги, які вони надають, можна отримати в Довірчому списку, який опубліковано на офіційному веб-сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/ca-registry, https://czo.gov.ua/trustedlist).

         З метою реалізації функцій електронної демократії, забезпечення доступу громадян та бізнесу до отримання публічних послуг онлайн, переходу до електронного документообігу, спрощення ведення бізнесу тощо Міністерство цифрової трансформації запустило освітній серіал про електронний підпис.

          Кожен може безкоштовно переглянути серіал на платформі Дія. Цифрова освіта за посиланням.

         Курс складається із 7 серій тривалістю 4-9 хвилин та покликаний навчити українців використовувати всі можливості електронного підпису та отримувати дедалі більше послуг зі свого смартфона чи комп’ютера, а саме:

знати, у яких життєвих ситуаціях електронний підпис може знадобитись;

навчитись підписувати документи електронним підписом;

вміти авторизуватись на платформах за допомогою електронного підпису;

знати, як безпечно зберігати електронний підпис;

знати, що таке електронний підпис та для чого він потрібен.

         Зазначену інформацію просимо довести до відома центрів надання адміністративних послуг та рекомендувати для розміщення на їхніх офіційних вебсайтах.

 

Заступник Міністра                                                                           Людмила РАБЧИНСЬКА