Розповідаючи про впровадження реформи Нової української школи, директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Юрій Стецюк наголосив, що вагомого значення набуває трансформація середньої освіти.
«Реформа Нової української школи передбачає високу якість освіти на всіх рівнях: від початкової школи до закладів вищої освіти. Зараз значна увага приділена саме середній освіті – центральній ланці в освітній системі», – зазначає спікер.
Він нагадав, що мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.
Юрій Стецюк також поінформував про вимоги, яким повинні відповідати комунальні ліцеї. Тож, в кожному з них необхідно мати не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання учнів).
Ліцей має функціонувати як окрема юридична особа, відокремлена від початкової школи та гімназії, крім випадків, визначених законодавством. Також заклад повинен мати кадровий потенціал, здатний забезпечувати здобуття учнями профільної середньої освіти в обсягах, що визначаються законодавством.
У ліцеї має бути створено безпечне, інклюзивне та цифрове освітнє середовище відповідно до вимог законодавства, забезпечено підвезення (у разі потреби) учнів і педагогічних працівників до закладу освіти та у зворотному напрямку, забезпечено проживання учнів у пансіонах у разі, якщо час їхнього доїзду до ліцею буде більше норми, визначеної законодавством тощо.
Акцентовано, що зарахування дітей до ліцеїв для здобуття профільної середньої освіти (до 9-11 (12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.
Так, сьогодні в Сєвєродонецьку вже функціонують п’ять ліцеїв, навчання в яких здійснюється за такими профілями: правовий, військово-спортивний, технологічний, природничо-економічний, фізико-хімічний, історико-географічний, українська філологія, іноземна філологія, історико-правовий, природничо-математичний, інформаційно-математичний, історичний, математичний, універсальний.
«План формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, повинен бути затверджений до 1 вересня 2024 року. А остаточна мережа ліцеїв, які забезпечують профільну середню освіту, повинна бути сформована та розпочати освітню діяльність з 1 вересня 2027 року», – зауважив Юрій Стецюк.